zaterdag 20 augustus 2016

Knikkerpeiling D66: Montfoort vindt thema ‘Samenleving’ belangrijkst

Montfoort, 20 augustus 2016 – De bezoekers van de Montfoortse jaarmarkt vinden ‘Samenleving’ het belangrijkste politieke thema. Dat blijkt uit een peiling die D66 Montfoort op de jaarmarkt hield. Onder het thema Samenleving vallen onder andere zorg, welzijn en jeugd. Aan de peiling deden meer dan 270 mensen mee.

Bezoekers konden zaterdag drie knikkers gooien in vier blikken met de thema’s ‘Veiligheid’, ‘Woningbouw’, ‘Sport en Cultuur’ en ‘Samenleving’. Met de knikkers konden de marktbezoekers aangeven wat ze belangrijke thema’s vinden. Aan het einde van de dag zat in het blik Samenleving de meeste knikkers: 31% van het totaal. Het op een na belangrijkste onderwerp bleek Veiligheid te zijn, waar onder meer handhaving en duurzaamheid onder vallen. Veiligheid kreeg 27% van de knikkers, Sport en Cultuur 24% en woningbouw 18%.

Keuzes maken

De marktbezoekers kregen drie knikkers voor vier thema’s en moesten dus keuzes maken. Uit de gesprekken die D66-ers hadden met de marktbezoekers, bleek ook al dat veel mensen zorg een belangrijk thema vinden. Toch hadden veel mensen moeite om te kiezen. D66-gemeenteraadslid Henk Bezuijen: “Het maken van keuzes is een belangrijk onderdeel van de politiek. In Montfoort is dat niet anders, het bezuinigingsprogramma van deze raadsperiode werd niet voor niets ‘Keuzes Maken’ genoemd.”

Contact

De twee raadsleden en drie forumleden van D66 Montfoort gebruiken de uitslag van deze peiling bij het maken van hun keuzes voor Montfoort en Linschoten. De markt is een van de middelen om met bewoners in contact te blijven. Een andere manier van contact houden voor D66 is het maandelijkse Bakkie doen bij D66. Elke eerste woensdag van de maand om 20.30u kunnen bewoners op IJsselveld 2 in Montfoort koffie drinken met de raads- en forumleden en hun mening delen.