maandag 4 december 2017

BLOG – Wonen in Montfoort en Linschoten

De inwoners van Montfoort en Linschoten wonen met veel plezier in onze gemeente. Dat wil D66 graag zo houden. Het is natuurlijk wel noodzakelijk dat er voor iedereen die hier wil wonen een geschikt huis te vinden is. In de praktijk blijkt dat vooral starters en senioren het wat dat betreft niet makkelijk hebben. Ook is het aanbod voor mensen die een sociale huurwoning zoeken ver onder de maat. D66 wil dan ook zo snel mogelijk het aanbod voor die groepen vergroten. Dat kan onder meer door goede samenwerking met woningcorporatie en zorginstellingen, door bouwregels te versoepelen en bestemmingplannen geschikt te maken.

Rode contouren

De huizen die we de komende jaren gaan bouwen, komen wat D66 betreft binnen de rode contouren. We zijn een gemeente in het Groene Hart en dat willen we graag zo houden. Ook worden bestaande en nieuwe woningen ‘toekomstbestendig’ gemaakt. Dat betekent dat ze makkelijk aan te passen zijn aan toekomstige vraag en eisen en dat ze energieneutraal zijn.

Praat mee

De komende tijd gaat de gemeente aan de slag met een nieuwe woonvisie waar dit soort plannen allemaal in komen. Praat hierover met ons mee via Facebook of Twitter, via d66montfoortlinschoten@gmail.com of tref ons in uw wijk tijdens Bakkie on Tour, waar we onder het genot van een kop koffie naar uw verhalen komen luisteren.